Ya , aku tak pernah bercinta jarak jauh.

Memang . Aku mengaku memang tak pernah bercinta jarak jauh dan ini yang pertama kalinya . Ku menangis . Mungkin itulah sebabnya . Terkadangnya perasaan dan hati sakit sekali , aku menangis lagi . Tetapi ,setiap segala cobaan dan dugaan hidup ada hikmah disebaliknya. Mungkin siapa tahu selepas ini , aku akan menjalani hari hari bersama setiap masa bersamanya . Terima kasih Ya Allah cabaran dan dugaan yang Engkau berikan ini membuat aku sering berfikir . Syukur. Dan juga kamu yang berada jauh disana , terima kasih dengan kata-kata dan semangat yang sentiasa membuat aku terus kuat dan kental dalam menjalani hubungan kita ini . Aku berjanji akan mempertahankannya sebaik mungkin . Aku bangga aku ada kamu sayang. Aku kan tetap setia menunggu dan aku tahu kamu begitu juga . Terima kasih . Namun . . . .

Aku rindu . Rindu dengan kamu. Teramat rindu. Dua bulan yang hampir dan aku tidak merasakan tempoh itu singkat untuk aku. Mungkin sekejap bagi orang lain tapi bukan untuk aku. Kamu, aku rindu . . Sabar itu adalah separuh daripada iman dan ya aku bersabar kerna aku tahu kesabaran aku ini akan ada ganjaranya nanti. Kamu, jika rindu aku tataplah potret aku dan berdoalah aku sentiasa dekat dengan hati kamu. Aku begitu jua tahu. Walaupun sakitnya hati ini menanggung rindu, tetapi kuat dan bersemangatlah wahai hatiku , ini dugaan . Tersayang , aku mahu kamu juga sama ya .


No comments:

Post a Comment